Het choritzogryta med paprika

Var i ett behov av middagstips så jag kikade runt lite på internet för att se vad som skulle kunna tillagas. Hittade en supergod choritzogryta som jag tänkte dela med mig av receptet jag hittade.
Den var super enkel att göra och det gick snabbt, även väldigt få ingredienser.

1 gullök
600g choritzo
2 st paprikor
en halv aks cocktailtomater
1 msk olivolja
0,5 tsk torkad timjan
0,5 tsk torkad basilika
2 msk tomatpuré
0,5 msk soja
1 tsk honung
2 dl creme fraiche paprika & chilli
1 dl vispgrädde
2 dl vatten
0,75 tsk salt
Tillbehör ris

Tillagning:
Börja med att koka riset, samtidigt som det kokar gör grytan.
He i oljan i grytan, finhacka löken, skär choritzon, paprikan, tomaten i bitar och ge i grytan. Fortsätt sedan med att he i kryddorna, tomatpurén, sojan och honungen. Tillsätt sedan med crème fraichen, grädden vatten och salt. Blanda och låt grytan puttra i 10 minuter.
Serveras med ris.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0