philadelfiaost muffins

Här kommer ännu ett eget recept på muffins! det här receptet är lite annorlunda men det blir riktigt goda muffins endå!
 
ingredienser:
1/3 paket digistivekex
75g smör
400g piladelfiaost
1dl vaniljvisp
2dl florsocker
3ägg
 
gör så här:
  1. värm ugnen till 160 grader
  2. klä en muffinsplåt med 12 muffinsformar
  3. krossa kexen i en bunke och blanda med smöret till fast konsistens
  4. tryck ut blandningen i formarnas botten
  5. ställ formarna i kylskåpet så att bottnarna stelnar
  6. vispa vaniljvisp och blanda ner i en bunke tillsammans med philadelfiaost
  7. sikta ner florsockret och vispa ordentligt
  8. tillsätt äggen och vipa ordentligt mellan varje ägg
  9. fyll formarna till ca 2/3 med smet
  10. grädda mitt i ugnen i ca 30 minuter
  11. ta ut plåten och låt kallna
 

Kommentarer
Postat av: Sofia

vilket fantastiskt recept! Har ni kommit på det alldeles själva? jag bakade muffinsarna igår och dom blev supergoda. ni har en fantastiskt och inspirerande matblogg som jag gärna vill fortsätta att läsa. xoxox

2013-03-12 @ 10:11:35
Postat av: greta

jag har aldrig sätt på maken. philadelphiaost i muffins. och dess utom felstavat på två ställen. ni är så duktiga flickor!

2013-03-12 @ 14:06:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0